شبکه دی

رفع مشکل Block شدن IP های اینترنتی بر روی DirectAdmin


IP  چیست؟

به هريك از رايانه هاي متصل به شبكه اينترنت،يك نشاني منحصر به فرد به نام IP

)IP Address : Internet Protocol Address( اختصاص داده ميشود. كه از طريق اين نشاني در شبكه شناسايي شده و به اينترنت متصل مي شوند .

IP  استاتیک(ثابت)Static   :

اگر کاربری از ISP خود آدرس آی پی استاتیک دریافت کند، این آدرس همواره ثابت می‌ماند و تغییر نمی‌کند. حتی ری‌استارت یا روشن و خاموش کردن کامپیوتر و روتر نیز آدرس آی پی استاتیک را تغییر نمی‌دهد .

IP داینامیک(متغیر) Dynamic :

آدرس آی پی متغیر یا داینامیک می‌تواند پیوسته تغییر یابد. یعنی هر بار که کاربر به اینترنت متصل می‌شود، شرکت ISP یکی از آدرس‌های آی پی موجود در مخزن آی پی‌ها را تصادفا انتخاب و به او اختصاص می‌دهد .

 Block شدن IP های اینترنتی بر روی : DirectAdmin

سرویس های میزبانی لینوکسی که دارای کنترل پنل دایرکت ادمین هستند، از امنیت بالایی برخوردار میباشند. یکی از این موارد قرار گیری IP هایی که در یک بازه زمانی کوتاه، چندین بار ورود ناموفق داشته باشند در لیست سیاه سرورهای مرتبط است. به همین دلیل ممکن است آدرس IP کاربری که سعی داشته از طریق ftp یا کنترل پنل وارد شود و تلاش ناموفق داشته در لیست سیاه قرار بگیرد، این مورد معمولا تا 72 ساعت ادامه خواهد داشت.

راه کارهای رفع مشکل فوق به شرح زیر است :

۱ - در صورتی که IP اینترنت مورد استفاده Static می باشد، از طریق یک تیکت به بخش پشتیبانی درخواست اضافه نمودن IP مذکور در White List سرورهای مرتبط را ارسال نمایید .

۲ - در صورتی که IP اینترنت مورد استفاده Dynamic می باشد، با یک‌بار خاموش و روشن نمودن مودم اینترنت مربوطه IP مذکور تغییر می یابد و مشکل پیش آمده رفع می گردد و یا درصورت ادامه دار بودن مشکل با استفاده از جستجوی "What Is My IP " در گوگل IP  رایانه را مشاهده و برای رفع محدودیت آن را به بخش پشتیبانی اعلام نمایید.



آخرین بروزرسانی: یکشنبه 23 آذر 1399 11:57:29
خانه | خدمات | تماس با ما

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای شبکه دی محفوظ است.
© 2021 All Right Reserved DAY Telecom Group